Νέα χρονιά χωρίς τσιγάρο σε 5 μόλις βήματα!

Η διακοπή του καπνίσματος είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους στόχους που βάζει κανείς όταν ξεκινάει μια καινούρια χρονιά. Από τη στοχοθέτηση μέχρι την πράξη, βέβαια, πολλά μπορεί να συμβούν. Πολλές φορές μια μεγάλη αλλαγή δημιουργεί φόβο αποχωρισμού με το παλιό και δοκιμής του νέου. Ένα «στραβοπάτημα» επίσης μπορεί να σε βγάλει από το στόχο σου και να σε οδηγήσει στη γνώριμη αγκαλιά της συνήθειας που τόσο πολύ θέλεις να αποχωριστείς. Δοκίμασε να ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές και φέτος θα είναι η χρονιά σου!

Βήμα 1ο: Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου

Πολλές φορές προσπαθούμε να υποβαθμίσουμε τη σημασία ενός στόχου απλά και μόνο για να μην παραδεχτούμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να καταβάλουμε την προσπάθεια που απαιτεί η επίτευξή του. «Εντάξει μωρέ κι ο παππούς μου κάπνιζε κι έφτασε 90 χρονών». Άλλες φορές αρνούμαστε να παραδεχτούμε τη δύναμη της συνήθειας. «Μπορώ να το κόψω ότι ώρα θέλω, απλά δεν το έχω πάρει απόφαση». Θα σε βοηθήσει περισσότερο αν δεις τα πράγματα διαφορετικά. «Ναι, καπνίζω, είναι επιβλαβές για την υγεία μου, πρέπει να το κόψω, είναι δύσκολο, χρειάζομαι βοήθεια.»

Βήμα 2ο: Κάνε ένα νέο πλάνο

Έχεις απογοητευτεί γιατί οι προσπάθειες του παρελθόντος δεν πέτυχαν. Έχεις σκεφτεί ότι μπορεί να μη φταις εσύ αλλά τα παλιά σχέδια δράσης σου; Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό χαρακτήρα και τρόπο ζωής και δεν ταιριάζουν όλα σε όλους. Κάποιος γνωστός το «έκοψε μαχαίρι» και μπράβο του, αλλά αν αυτή η μέθοδος δε δουλεύει για εσένα μπορείς να δοκιμάσεις μια άλλη και όχι απλά να τα παρατήσεις. Μπορείς να ξεκινήσεις αντικαθιστώντας το με ηλεκτρονικό τσιγάρο που είναι έως και 95% λιγότερο βλαβερό από το συμβατικό.

Βήμα 3ο: Εστίασε σε όσα μπορείς να κερδίσεις και όχι να χάσεις

Έχεις συνδυάσει το κάπνισμα με πολλές καθημερινές συνήθειες ή συναισθηματικές καταστάσεις (πρωινός καφές, ποτό, μετά το γεύμα, χαρά, λύπη). Όταν βρισκόμαστε μπροστά σε μια αλλαγή στη ζωή μας, μας είναι πιο εύκολο να εστιάσουμε σε όσα μπορεί να χάσουμε και όχι σε αυτά που θα κερδίσουμε. Αντί λοιπόν να σκέφτεσαι την απόλαυση που θα χάσεις, σκέψου σπίτι καθαρό από μυρωδιές, βελτιωμένη φυσική κατάσταση, λαμπερό δέρμα ακόμα και βελτίωση καρδιαγγειακής υγείας. Αν επέλεξες να χρησιμοποιήσεις ηλεκτρονικό τσιγάρο για αυτή την προσπάθεια, δες όλα όσα χρειάζεται να ξέρει ένας νέος ατμιστής.

Βήμα 4ο: Προετοιμάσου για τις δύσκολες στιγμές

Σκέψου από πριν πώς θα αντιμετωπίσεις τις «δύσκολες ώρες». Για παράδειγμα μια συνάντηση με φίλους καπνιστές που μπορεί να σου προσφέρουν «κέρασμα». Ενημέρωσέ τους για το στόχο σου και ζήτησέ τους από πριν να μη σε προκαλούν. Αν έχεις επιλέξει να αντικαταστήσεις το συμβατικό κάπνισμα με άτμισμα φρόντισε να μην ξεμένεις από μπαταρία, υγρό ή αντίσταση. Σε στιγμές συναισθηματικής φόρτισης, βρες ηρεμία σε πράγματα που αγαπάς, όπως μια ταινία ένα βιβλίο, ένας περίπατος.

Βήμα 5ο: Να γιορτάζεις την κάθε μικρή νίκη

Έμεινες μακριά από τα κάπνισμα για 24 ώρες; Για μια εβδομάδα; Ένα μήνα; Κατάφερες να μειώσεις την πρόσληψη νικοτίνης στο ηλεκτρονικό σου τσιγάρο ή την κατανάλωση υγρού; Λόγος να το γιορτάσεις! Βάζε μικρούς στόχους και επιβράβευσε τον εαυτό σου όταν τους πετυχαίνεις!

Καλή επιτυχία!